JOBfest 2005 – Primul pas pentru CARIERA ta!

Pe 2 noiembrie incepe JOBfest ! In centrul Bucurestiului, in holul mare al Facultatii de Litere – str. Edgar Quinet, studentii isi dau intalnire cu cele mai bune sanse de a porni in cariera din aceasta toamna. Atat partenerii realizarii proiectului, cat si companiile ce vor incerca sa-si completeze personalul cu participantii la JOBfest, vor avea trei zile pline de discutii, selectii si confruntari cu studentii si absolventii universitatilor din Bucuresti.

Celor peste 7.000 de vizitatori ai amplasamentului central din cladirea Universitatii din Bucuresti li se adauga promovarea pe Internet: peste 20.000 de accesari unice sunt asteptate pe site-urile retelei studentesti organizatoare:
www.job-studenti.ro
www.jobfest.ro
www.e-scoala.ro
www.asls.ro

Deschiderea va fi realizata de rectorul Universitatii Bucuresti, prof. Ion Panzaru, in ziua de Miercuri, 2 noiembrie, ora 10.00. Pe parcursul evenimentului, companiile participante la eveniment in calitate de expozanti sau parteneri, precum si unele dintre cele mai prestigioase agentii de resurse umane din tara, vor oferi un program continuu de traininguri, workshop-uri si dezbateri pe teme legate de evolutia pietei muncii, noi oportunitati pentru tineret in Romania si legatura dintre mediul educational si piata muncii.

Dintre ele, mentionam urmatoarele:
Cum sa te prezinti la un interviu : Lugera & Makler
Cum sa-ti gasesti un loc de munca : Liliana Tanase, Leads Management
Cum sa-ti alegi compania potrivita: ManPower
Cum sa-ti redactezi cv-ul si scrisoare de intentie: Adecco
Cum sa-ti construiesti o cariera: Romeo Cretu, HRD

Ne asteptam la un efect pozitiv asupra studentilor, precum si asupra tinerilor din Bucuresti in general, dintre care multi vor avea numeroase oportunitati de angajare, dar si de formare profesionala. Aceasta prima colaborare intre sectorul privat si mediul studentesc va rezulta intr-o mai mare deschidere reciproca si un accent pus pe tinerete si creativitate in plan profesional. Pentru traininguri, dezbateri, concursuri cu premii neobisnuite, toti tinerii interesati sunt asteptati la JobFEST, In Universitatea din Bucuresti, intre 2 si 4 noiembrie!

Organizator: ASLS – Asociatia Studentilor din Facultatea de Limbi Straine

Parteneri: P&G, GEnpact, Tech Team, Universitatea Bucuresti

Firme expozante: P&G, GEnpact, Tech Team, Adecco Resurse Umane, ManPower, ZIP Travel, GRS, American Experience, APT HR, ACED, Palmer Consult

Cu sprijinul: Facultatea de Limbi si Literaturi Straine, Euro 26, ASPSE, FILOS, Core Target Media, CIOCP

Imaginea Romaniei – obiectiv strategic

Imaginea Romaniei – obiectiv strategic
– societatea civila, comunitatea de informatii, companiile românesti si mass-media, impreuna pentru realizarea imaginii României –

Grupul de Initiativa pentru Promovarea Imaginii României, va organiza, sub egida Comisiei de Aparare, Ordine Publica si Siguranta Nationala, Comisiei de Control a Serviciului Român de Informatii si a Comisiei de Control a Serviciului de Informatii Externe, o serie de dezbateri in cadrul manifestarii “Imaginea Romaniei – obiectiv strategic”. Evenimentul se înscrie în seria de activitati dedicate imaginii Românei si brand-ului de tara si va avea loc în zilele de 4 si 5 octombrie 2005, la Palatul Parlamentului.

Manifestarea va reuni lideri reprezentanti ai parlamentului, ai guvernului, ai comunitatii de informatii, ai patronatelor si principalelor companii românesti, ai organizatiilor nonguvernamentale, si ai institutiilor mass-media.

Cu prilejul acestei reuniuni in cele doua zile, subiectele ce vor fi dezbatute vor viza patru teme importante:

– Imaginea României – obiectiv de securitate – moderator: CLAUDIU SAFTOIU, consilier prezidential;
– Branduri românesti – componente ale imaginii României – moderator: GHEORGHE POGEA, ministru de stat pentru coordonarea activitatilor economice;
– Rolul societatii civile si al comunitatii de informatii în protejarea brandului de tara – moderator: ROMEO RAICU, seful Comisiei de Control a Serviciului de Informatii Externe;
– Protejarea imaginii României si contracararea subversiunii prin media – componente ale strategiei de lupta împotriva terorismului – moderator: domnul MIHAI STANISOARA, seful Comisiei de Aparare, Ordine Publica si Siguranta Nationala.

Proiectul “Imagine România” a fost initiat de mai multe organizatii nonguvernamentale de tineret reunite sub numele de “Grupul de Initiativa pentru Promovarea Imaginii României” si vizeaza organizarea de seminarii si workshop-uri care sa aiba ca scop dezbateri pe tema imaginii României, a caror finalitate sa fie initierea unor proiecte în scopul promovarii imaginii de tara. Obiectivele noastre sunt reprezentate de dorinta de a sensibiliza formatorii de opinie privind necesitatea realizarii unei strategii de promovare a imaginii României si ulterior de implementare a acesteia, prin implicarea reprezentantilor mass-media, a societatii civile si a personalitatilor din mediul politic si cultural. Initiativa se gaseste si pe Internet la adresa www.imagine-romania.com .

Biserica si imaginea Romaniei

Biserica şi imaginea României
– Identitate religioasă şi identitate naţională în contextul integrării europene –

Grupul de Iniţiativă pentru Promovarea Imaginii României, va organiza, sub egida Bisericii Ortodoxe Române, dezbaterea „Biserica şi imaginea României – identitate religioasă şi identitate naţională în contextul integrării europene”. Evenimentul, ce înscrie în seria de manifestări dedicate imaginii Românei şi brand-ului de ţară, va avea loc în data de vineri 30 septembrie 2005, orele 10.30, la Palatul Patriarhiei Române.
Manifestarea va avea un caracter interconfesional şi va reuni lideri şi reprezentanţi ai bisericii ortodoxe române, ai organizaţiilor nonguvernamentale, ai instituţiilor mass-media. Deschiderea lucrărilor va fi facută de Prea Fericitul Parinte Teoctist, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române.
Cu prilejul acestei reuniuni, subiectele ce vor fi dezbătute vor viza două teme importante:

● Ortodoxismul şi imaginea României:
Biserica, factor important de stabilitate socială;
Valori creştin-ortodoxe în societatea română contemporană;
Locul reperelor religioase în identitatea religioasă a românilor;
Imaginea României, oportunităţile şi obstacolele unui proiect identitar;
Ortodoxia, element de continuitate şi coeziune al diasporei române;
Educaţia religioasă a tinerilor, necestate sau imperativ în promovarea imaginii de ţară;
Identitate naţională, identitate religioasă, identitate europeană – continuităţi şi disjuncţii.

● Internet şi credinţă:
Rolul credinţei religioase în structurarea personalităţii tinerilor;
Transmiterea mesajului spritual prin internet – publicuri ţintă;
Limitări şi avantaje ale comunicării sprituale virtuale;
Identitatea religioasă, factor de izolare sau de integrare;
Permeabilitatea utilizatorului de internet la comunicarea unor conţinuturi de natură sprituală;
Abordarea conţinuturilor sacre ce se pretează la comunicare prin internet.

Proiectul “Imagine România” a fost iniţiat de mai multe organizaţii nonguvernamentale de tineret reunite sub numele de „Grupul de Iniţiativă pentru Promovarea Imaginii României” şi vizează organizarea de seminarii şi workshop-uri care să aibă ca scop dezbateri pe tema imaginii României, a căror finalitate să fie iniţierea unor proiecte în scopul promovării imaginii de ţară. Obiectivele noastre sunt reprezentate de dorinţa de a sensibiliza formatorii de opinie privind necesitatea realizării unei strategii de promovare a imaginii României şi ulterior de implementare a acesteia, prin implicarea reprezentanţilor mass – media, a societăţii civile şi a personalităţilor din mediul politic şi cultural.

În contextul integrării în Uniunea Europeană, în care diversitatea este un cumul de valori naţionale, România încearcă să îşi contureze identitatea şi să îşi promoveze simbolurile. În acest sens, este esenţial să recunoaştem cât mai exact elementele de identitate care să transmită lumii un mesaj pozitiv despre ţara noastră şi despre spiritul românesc. Este nevoie ca tinerii să comunice un mesaj pozitiv şi coerent pe toate canalele disponibile. Mai mult decât atât, imaginea negativă pe care mulţi români o au despre România este sursa unor atitudini neconstructive pentru societatea noastră. Neîncrederea în potenţialul societăţii româneşti de a evolua duce la resemnare şi neimplicare şi îi determină pe mulţi români să îşi dorească să trăiască în altă parte a lumii.

Grupul de Initiativa pentru Promovarea Imaginii Romaniei demareaza proiectul „Imagine Romania”

Grupul de Iniţiativă pentru Promovarea Imaginii României anunţă demararea seriei de manifestări din cadrul proiectului „Imagine România” prin organizarea dezbaterii „Tinerii şi Imaginea României”, sub egida Ministerului Culturii şi Cultelor. Evenimentul va avea loc miercuri, 14 septembrie 2005, la orele 14.00, la sediul Ministerului Culturii şi Cultelor.

Proiectul “Imagine România” a fost iniţiat de mai multe organizaţii nonguvernamentale de tineret reunite sub numele de „Grupul de Iniţiativă pentru Promovarea Imaginii României” şi vizează organizarea de seminarii şi workshop-uri care să aibă ca scop dezbateri pe tema imaginii României, a căror finalitate să fie iniţierea unor proiecte în scopul promovării imaginii de ţară. Obiectivele noastre sunt reprezentate de dorinţa de a sensibiliza formatorii de opinie privind necesitatea realizării unei strategii de promovare a imaginii României şi ulterior de implementare a acesteia, prin implicarea reprezentanţilor mass – media, a societăţii civile şi a personalităţilor din mediul politic şi cultural.

Dezbaterea “Tinerii şi imaginea României” este considerată a fi manifestarea reprezentativă a proiectului “Imagine România”, fiind şi prima din seria de seminarii ce au ca scop promovarea imaginii de ţară şi îşi propune abordarea următoarelor subiecte:
• Imaginea României în prezent
• Puncte tari şi puncte slabe pentru imaginea României
• Vulnerabilităţi şi oportunităţi pentru imaginea României
• Soluţii de îmbunătăţire a imaginii României
• România între realitate şi imagine publică
• România şi brandul de ţară
• Responsabilitatea tinerilor în comunicarea imaginii României
• Religia în conştiinţa noii generaţii de români
• Tânăra generaţie din diasporă – ambasador al României

Seminarul va fi completat prin organizarea altor evenimente pentru consultări şi dezbateri publice în scopul susţinerii proiectului privind realizarea brandului de ţară al României, aflat sub coordonarea Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale. În vederea realizării acestor proiecte a fost cooptat şi sprijinul unor organizaţii de renume cum ar fi: Asociaţia pentru Apărarea Drepturilor Omului – Comitetul Helsinki (APADOR-CH), Asociaţia „Pro-Democraţia”, Societatea Academică Română, Fundaţia Colegiului Naţional de Apărare, Centrul de studii NATO, Academia de Advocacy.

Următorul eveniment din cadrul proiectului „Imagine România” va fi organizat la Patriarhia Română sub egida Bisericii Ortodoxe, în data de 27 septembrie şi vizează tema: “Biserica şi imaginea României”.
Cel de-al treilea eveniment, organizat sub egida Comisiei de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională şi a comisiilor de control ale Serviciului Român de Informaţii şi ale Serviciului de Informaţii Externe, ce va avea loc în zilele de 4 şi 5 octombrie, la Palatul Parlamentului, vizează tema: “Imaginea României – obiectiv strategic”.
Cel de-al patrulea eveniment, ce va avea loc în data de 27 octombrie, va fi organizat cu sprijinul Ministerului Apărării Naţionale şi vizează tema: “Mass-media şi armata – promotori ai imaginii de ţară”.

Grupul de Iniţiativă pentru Promovarea Imaginii României, cuprinde: Asociaţia Studenţilor din Facultatea de Limbi Străine (A.S.L.S.), Organizaţia Studenţilor la Electrotehnică (O.S.E.), Asociaţia Studenţilor la Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei (A.S.P.S.E.), Asociaţia Studenţilor Europeni (A.E.G.E.E.), Grupul de Atitudine Civică (G.D.a.C.), Liga Absolvenţilor şi Studenţilor Filierei Anglofone (L.A.S.F.A.), Liga Studenţilor la Automatică şi Calculatoare (L.S.A.C.), Junior Chamber International – Romania, sprijinite de Universitatea din Bucureşti, Universitatea Politehnică Bucureşti şi Agenţia Socială a Studenţilor.
Iniţiativa este susţinută de Asociaţia Absolvenţilor Colegiului Superior de Siguranţă Naţională “Paideia”, Asociaţia pentru Cooperare Internaţională „Pontus Euxinus”.

ADMITERE PRIN SMS LA UNIVERSITATEA din BUCURESTI

Asociatia Studentilor din Facultatea de Limbi Straine (A.S.L.S.) organizeaza in perioada 23/08/2005 – 1/10/2005 un centru de asistenta pentru sesiunea de admitere a Facultatii de Limbi si Literaturi Straine din Universitatea Bucuresti.

Initiativa studentilor s-a nascut dintr-o reala nevoie de comunicare si informare in vederea desfasurarii in cele mai bune conditii a procesului de admitere la facultate. Ineditul acestui centru de asistenta consta in folosirea tehnologiilor de ultima ora. Astfel, studentii inscrisi la admitere au acces in premiera pe tara la un serviciu care implica transmiterea rezultatelor de la examene prin SMS, Internet sau CALL CENTER.

De asemenea, voluntarii A.S.L.S. ofera viitorilor colegi consultanta si consiliere in vederea luarii celor mai bune decizii cu privire la cariera lor. Printre serviciile oferite online 24h/24 mentionam: LIVE CHAT, FORUM, CONSILIERE PRIN E-MAIL si CENTRUL WEB PENTRU CAZARE ALTERNATIVA.

Aceasta initiativa este apreciata de parintii si elevii din provincie care sunt scutiti in acest fel de drumurile obositoare pana in capitala. Datorita succesului inregistrat in primele zile, organizatorii planuiesc extinderea proiectului de asistenta prin SMS la nivel national.

Imagine Romania

Sarinasuf – Tulcea, 25 Iulie – 03 August 2005

Sapte dintre cele mai active organizatii de tineret din Romania – Asociatia Studentilor din facultatea de Limbi Straine (A.S.L.S.), Asociatia Studentilor Europeni (A.E.G.E.E.), Asociatia Studentilor la Psihologie si Stiintele Educatiei (A.S.P.S.E.), Grupul de Atitudine Civica (GdAC), Liga Absolventilor si Studentilor Filierei Anglofone (L.A.S.F.A.), Liga Studentilor la Automatica si Calculatoare (L.S.A.C.), Organizatia Studentilor la Electrotehnica (O.S.E.) – sprijinite de Universitatea din Bucuresti, Universitatea Politehnica Bucuresti, Core Target Media si Agentia pentru Sprijinirea Studentilor s-au intalnit in perioada 25 Iulie – 3 August intr-un mediu informal din Delta Dunarii pentru a analiza imaginea Romaniei, impactul acesteia asupra societatii romanesti si posibilitatea implicarii mediului ONG-urilor de tineret pentru imbunatatirea acesteia.

Localitatea Sarinasuf, aflata la cativa kilometri de Lacul Razim in Delta Dunarii, a fost aleasa de organizatori pentru desfasurarea proiectului « Arta Razboiului. Imaginea de tara a Romaniei », care a reunit 15 membri activi ai organizatiilor neguvernamentale de tineret din Bucuresti. Timp de sapte zile, s-a lucrat concomitent la a pune bazele unei retele care sa cuprinda tineri din mediul organizatiilor studentesti interesati de imaginea Romaniei si pentru a crea un sistem care sa vina in sprijinul institutiilor si persoanelor cointeresate. Prin dezbateri, analize SWOT, ateliere de lucru si discutii libere s-au cautat puncte de plecare pentru implicarea ONG-urilor de tineret in conturarea unei imagini coerente a Romaniei si pentru comunicarea eficienta a acesteia.

Concluzia intalnirii a fost aceea ca organizatiile de tineret au capacitatea de a contribui la transmiterea unei imagini pozitive a tarii noastre, atat in interior cat si in exterior. Astfel, participantii au indentificat anumite linii de actiune necesare si au stabilit un plan de activitati, un prim pas fiind cooptarea altor tineri in reteaua formata.

De asemenea, tinerii din mediul organizatiilor studentesti isi exprima dorinta de a colabora la realizarea unor proiecte la nivel guvernamental ce vizeaza realizarea brand-ului de tara si a strategiei de promovare a Romaniei.

Noutati pe site-ul ASLS

Noutati pe site-ul ASLS – Doua noi facilitati va usureaza viata in mediul studentesc. Sectiunea “Stiri.STUDENTI” va prezinta in timp real activitatea de pe cele mai folosite grupuri de discutii ONG/studenti din Romania. O a doua facilitate este pentru cei care sunt proaspat trecuti prin sesiune si doresc sa-si trimita lucrarile pentru a fi publicate pe site. Optiunea de upload este activa si va invitam sa o folositi!

Ceremonia de absolvire a promotiei 2005

Sunteti invitati sambata 25 iunie 2005 sa luati parte la ceremonia de absolvire a promotiei 2005 a Facultatii de Limbi si Literaturi Straine. O ceremonie in stil american cu robe, sampanie si confetti. Vor fi prezenti colegii si profesorii cu care ai impartit 4 ani din viata ta. La receptia de dupa eveniment vor fi prezente persoane din cateva companii multinationale dornice sa-si largeasca echipa cu cei mai buni dintre absolventi. Pentru detalii, ne puteti contacta la tel. 0742 76 24 27
Va asteptam pe toti!

Tabere studenti

Metodologia si criteriile generale de atribuire a biletelor de tabara pentru vara anului universitar 2004-2005 sunt disponibile in sectiunea “Utile Studenti”