Personalități de elită la Universitatea din București

Personalități de elită la Universitatea din București

Începând cu semestrul al II-lea, DOINA RUȘTI va ține un curs de creative writing la Universitatea din București. De-a lungul a 12 ateliere, cursanții vor afla cum se scrie o poveste, de la flash-ul epic la scenariul de film și la roman.

Orice ficțiune narativă ia naștere printr-un joc, care te ajută să înveți traseul și, mai ales, cum să eviți capcanele lui. Restul, spune Doina Ruști, „este talent, râvnit și învinuit pentru orice detaliu, însă, din păcate, greu de întreținut. Educația naratologică nu ține locul emoției, dar cel puțin te împiedică să devii  penibil.”

Periodic, au fost programate și întâlniri cu prozatori importanți, scenariști și alți creatori.

Primul invitat al Doinei Ruști este DAN LUNGU, scriitorul momentului și reper important în proza contemporană. Evenimentul va avea loc miercuri, 28 februarie 2018, ora 18:00, în Sala James Joyce, a Facultății de Limbi Străine (Pitar Moș, nr. 7-13)

Vor urma alți scriitori de top, printre care Ioana Pârvulescu, Florin Iaru, Octavian Soviany, Cristi Teodorescu, Radu Găvan și regizorul Paul Negoescu.

Cursul se derulează în cadrul Masteratului pentru Traducerea Textului Literar Contemporan (MTTLC), coordonat de Lidia Vianu, care este, se pare, unul dintre cele mai căutate masterate ale Universității din București.

La sfârșitul semestrului va avea loc tradiționalul mega-atelier de traducere de text literar, ținut anual de Lidia Vianu, la care sunt invitați scriitori și editori britanici. Anul acesta masterclass-ul va cuprinde proză scurta românească tradusă de studenţi. Nuvelele vor apărea în final într-o antologie bilingvă la Contemporary Literature Press.

 

DOINA RUŞTI este una dintre cele mai apreciate voci feminine ale literaturii contemporane. Tradusă în numeroase limbi, invitată la evenimente internaţionale, s-a impus în special prin romanele cu tematică diversă şi construcţie solidă. Dintre romanele sale, unele reeditate în colecția Top 10+, amintim „Fantoma din moară” (2008), roman amplu despre comunismul românesc, distins cu Premiul pentru Proză al USR, „Zogru” (2006) și „Lizoanca” (2009) — recompensat cu Premiul „Ion Creangă“ al Academiei Române.

„Manuscrisul fanariot” (2015) și „Mâța Vinerii” (2017), două bestselleruri, au deschis seria ficțiunii istorice.

Doina Ruşti trăieşte în Bucureşti, este profesor universitar (UNATC) şi scenarist.

Pagină web: http://doinarusti.ro

 

DAN LUNGU (n. 15 septembrie 1969) este unul dintre cei mai apreciați și mai traduși scriitori contemporani, prozator cunoscut în primul rând prin „Sunt o babă comunistă!”, roman multi-tradus, premiat și ecranizat de Stere Gulea.

Lider al noii generații, Dan Lungu este autorul mai multor romane de succes, printre care „Raiul găinilor”, „Cum să uiți o femeie”, „În iad toate becurile sînt arse” ș.a.

La fel de cunoscut și în Europa, a fost tradus la edituri prestigioase, iar în Franța i-a fost acordată înalta distincție de Chevalier de l’Ordre des Arts et des Lettres.

Dan Lungu e universitar, inițiator al Club-ului 8, co-fondator al Festivalului Internațional de Literatură și Traducere Iași (FILIT), ceea ce a contribuit la deschiderea europeană a literaturii române.

Ca senator, activează în Comisia de cultură și media a Parlamentului.

 

Seara Culturală Italiană 2018

Seara Culturală Italiană 2018

Porțile Facultății de Limbi și Literaturi Străine a Universității din București se deschid încă o dată tuturor celor care doresc să cunoască una din marile culturi ale lumii. De data aceasta, vă invităm să cunoașteți Italia și tot ce ține de aceasta la Seara Culturală Italiană, vineri 23 februarie, între orele 17:00-23:00, în sediul din Pitar Moș, nr. 7.13. Italia e despre artă, despre frumos, despre perfecțiune, eleganță și rafinament, cunoscută pentru numeroasele ei monumente și pentru moda excentrică.

Festivitatea de deschidere a evenimentului va beneficia de prezența unor invitați importanți, atât reprezentanți ai catedrei de Italiană din Facultatea de Limbi și Literaturi Străine, precum și ai Institutului Italian de Cultură „Vito Grasso”.

Această seară culturală nu va fi lipsită de mult așteptatul bufet tradițional, de atelierele de limbă, istorie sau creație și de concursurile de cultură generală. Distracția este asigurată prin surprizele pregătite, Treasure Hunt, Escape Room, urmând ca evenimentul să se încheie cu binecunoscutul karaoke.

Vă așteptăm în număr cât mai mare!

Linkul către event poate fi accesat aici

Universitatea din Bucuresti, gazda celei de-a XIX-a sesiuni „Markstrat” a Programului Intensiv din cadrul consorţiului european DUKENET

 

După zece ani de participări constante la sesiunile Markstrat, la care a obținut peste 120 de medalii, Universitatea din București, prin Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Limbi şi Literaturi Străine și Facultatea de Administraţie şi Afaceri, organizează cea de-a XIX-a sesiune a Programului Intensiv în cadrul consorţiului european DUKENET. Evenimentul va avea loc în perioada 12-16 februarie 2018.

De la prima participare din anul 2008, delegațiile române din cadrul Universității din București au obținut 20 de medalii de aur, 17 de argint și 84 de bronz, demonstrându-și cunoştinţele de limba engleză, dar și competenţele de autoevaluare şi de reacţie în situaţii limită. Membrii echipei s-au evidențiat și prin buna utilizare a limbajului terminologic specific domeniului marketing, a conceptelor teoretice de marketing şi management și a competenţelor IT.

În 2018, echipa gazdă a Universității din Bucureşti este condusă de  prof. univ. dr. Magdalena Platis–Iordache,  prof. univ. dr. Diana Ioniţă şi prof. univ. dr. Răzvan Papuc. La această ediție vor participa 93 de studenţi şi 20 de cadre didactice Marea Britanie (Anglia şi Scoţia), Ungaria, Spania, Polonia, Franţa, Italia, Olanda, Finlanda, Belgia, Germania şi România.

Prof. univ. dr. Diana Ioniţă remarca faptul că „Dukenet este o reţea care a fost înfiinţată acum 20 ani şi cuprinde universităţi importante din Europa. Din anul 2008, Universitatea din Bucureşti a devenit partener cu drepturi egale, urmând să trimită anual studenţi de la departamentele şi facultăţile menţionate mai sus la un stagiu intensiv de strategii de marketing. În anii anteriori, o astfel de distincţie a deschis uşile companiilor multinaţionale la angajare, făcând diferenţa dintre absolvenţii noştri şi alți candidaţi”.

În plus, Andra Soiu, studentă la Facultatea de Limbi și Literaturi Străine a Universității din București și una dintre studentele medaliate cu aur în anul 2017 consideră participarea în cadrul proiectului ca fiind una „intensă, în cadrul unui joc complex şi solicitant care testează în egală  măsură cunoştinţele teoretice, spiritul de echipă, competenţele de comunicare scrisă şi orală, terminología de specialitate în limba engleză, ne-a învăţat ce înseamnă internaţionalizarea şi mobilizarea în vederea obţinerii unor rezultate care să promoveze numele universităţii noastre printre universităţile participante. Aş repeta această experienţă  oricând. Sunt încrezătoare că această distincţie în portofoliul meu mă va face atrăgătoare viitorilor angajatori.”

În cadrul programului Markstrat, studenţii iau parte, timp de o săptămână, la 11 runde de simulare pe probleme de marketing în limba engleză, online, fiind coordonaţi de către profesori/instructori din ţările participante. La finele simulării, se acordă medalii de aur, argint şi bronz, în funcţie de evaluarea deciziilor luate, de notele obţinute la două referate şi la prezentarea finală, în echipe internaționale, în faţa unui  juriu format din profesorii coordonatori.

 

Social Impact Award caută tineri români cu idei de afaceri sociale!

Social Impact Award caută tineri români cu idei de afaceri sociale!

Marți, 20 februarie 2018, va avea loc evenimentul de lansare a ediției cu numărul 7 a Social Impact Award România, o competiție de idei și un program educațional ce încurajează tinerii români dornici să aducă o schimbare în societate prin antreprenoriat social. Tinerii antreprenori, studenții și liceenii care își doresc să schimbe probleme sociale curente într-un mod inovativ pot primi contextul de creștere prin care să învețe să facă acest lucru.

Programul are la bază mai multe principii, printre care: conectarea participanților la o rețea internațională de antreprenori, freelanceri, ONG-iști și reprezentanți ai mediului de afaceri; ghidarea tinerilor astfel încât să dezvolte concepte de afaceri cu impact social, care să aibă la bază modele de afaceri sustenabile și susținerea celor mai bune idei cu premii în bani, spațiu de lucru și conectare, precum și mentorat.

Social Impact Award este o competiție la nivel internațional, prezentă în peste 20 de ţări, al cărei scop principal este acela de a dezvolta tinerii antreprenori și de a pune antreprenoriatul social pe harta oportunităților de carieră. În România, echipa SIA a pregătit o experiență educațională complexă menită să transforme idei în proiecte concrete.

Evenimentul de lansare va avea loc marți, 20 februarie, începând cu ora 18:00, la Universitatea Alternativă (Bulevardul Dacia, nr 99). Participanții vor avea ocazia să afle mai multe detalii despre competiție și să participe la o conversație despre antreprenoriat social, alături de antreprenori sociali cu experiență, reprezentanți ai mediului de business și foști finaliști SIA. Tematica evenimentului de lansare va provoca antreprenori sociali cu experienţă şi participanţii la eveniment să găsească punţi de colaborare între afacerile tradiţionale şi afacerile sociale.

Mai multe detalii pot fi găsite pe pagina evenimentului sau pe site-ul competiției.

Despre Social Impact Award

Social Impact Award este o competitie internaţională de idei de afaceri sociale care promovează antreprenoriatul social în rândul tinerilor.
În România, proiectul se află la cea de-a șaptea ediție și este organizat de către Global Shapers Bucharest Hub, Social Innovation Solutions și Universitatea Alternativă.

Persoana de contact:
Corina Angelescu
Project Manager SIA România
corina.angelescu@universitateaalternativa.ro

Rămas bun, Bogdan Gavrilă!

Rămas bun, Bogdan Gavrilă!

 

ASLS își exprimă durerea la aflarea veștii că unul dintre cei mai importanți oameni care au marcat evoluția asociației s-a stins din viață. Bogdan Gavrilă, Președinte fondator ASLS (2003-2005) și membru onorific, a plecat dintre noi mult prea devreme.

Bogdan s-a făcut remarcat prin profesionalismul său, spiritul său inovator și de antreprenor în educație, campanii sociale și organizații studențești. Îi suntem recunoscători pentru inițiativă, pentru eforturile pe care le-a făcut ca asociația să fie ce este astăzi. A fost liantul între generații, între voluntariatul și modelul organizațional inițial și cele din prezent. A crezut în fiecare proiect în care s-a implicat și s-a luptat pentru el cu multă dăruire. Totodată, a fost un mentor pentru noi, și-a pus amprenta asupra liderilor ASLS și ne-a deschis calea către multe oportunități.

Activitatea sa în cadrul ASLS a fost una diversă. Pe lângă faptul că a pus bazele asociației, a fost inițiatorul a numeroase proiecte, printre care se numără Admiterea online, Joburi online, Catalogul online și World Blogging Forum. De asemenea, a asigurat o comunicare a asociației, atât pe plan intern, cât și pe plan extern, prin crearea platformei digitale asls.ro.

De-a lungul anilor, el a fost cel care a ajutat și a dorit întotdeauna dezvoltarea asociației, astfel realizând pentru noi un nou mediu prin care am reușit să comunicăm mai bine. Ne-a învățat care este cheia succesului: buna înțelegere a membrilor. Ne simțim mândri că am avut în spate un om care să ne arate ce înseamnă puterea tinerilor în a schimba societatea. El a fost și va rămâne un model pentru toate generațiile trecute, dar și pentru cele care vor urma. Creativitatea și susținerea lui vor fi mereu prezente în spatele ușii albastre.

Bogdan, mulțumim pentru tot! Odihnește-te în pace!

 

Testimoniale:

L-am cunoscut pe Bogdan în noiembrie 2004, în primul team building ASLS la care participam. Îmi jurasem în primele zile de facultate că nu o să mai fiu tăcută și retrasă așa cum am fost toată existența mea și că asociația studenților mă va ajuta să depășesc acest prag. Când am văzut prima prezentare a lui Bogdan mi-am spus: „Băiatul ăsta nu este sănătos, nu se va întâmpla niciodată așa ceva, nu va putea să ducă la bun sfârșit un asemenea proiect, de unde naiba le scoate?”. Iar în următorii ani, proiectele lui nu numai că au fost realizate, ba chiar au întrecut așteptările, iar el a continuat să formeze fiecare om întâlnit și să formeze o adevărată comunitate în cadrul ASLS și o familie în afara ei. Bogdan a fost mereu băiatul cu idei excentrice, planuri mărețe, voință și putere nemărginită, un zâmbet contagios, dar și enervant pentru că nu știai dacă zâmbetul este pentru că ai făcut ceva bine sau pentru că ai greșit, dur pentru că voia ca totul să fie perfect și tu să ieși din zona de confort și să nu spui vreodată „nu pot”. Un revoluționar al timpului sau un om care privea mereu spre evoluție și făcea întotdeauna primii pași spre ea. Și pentru că viața este câteodată ciudată… la începutul săptămânii căutam niște fotografii și am dat peste câteva poze cu el de la un party făcut să sărbătorim reușita unui proiect. Acum… mă uit din nou la acea poză și vreau să mă trezesc din acest coșmar, eu să-i scriu pe Facebook, el să-mi răspundă și să analizăm împreună fiecare reacție avută în ultimele zile…Maria Borha

Asta ne-a arătat Bogdan într-un WinterCamp ASLS acum vreo 8 ani –https://youtu.be/tAvzsjcBtx8. Și am mai învățat atâtea de la el de atunci. Am învățat cum să gândim critic și să filtrăm informația, să fim atenți la ce auzim/vedem la televizor sau despre cum se transmit știrile prin mass-media înainte să ajungem să învățăm despre asta pe la masterate sau doctorate. Să privim și gândim dincolo de granițe. Să avem curaj. Să avem idei, să nu ne fie teamă să le articulăm, să credem în ele și să luptăm pentru ele, că fiecare dintre noi poate contribui la schimbare. Să fim profesioniști și lideri. Să fim buni unii cu alții… Bogdan este și va fi printre noi… În amintirile din WinterCampuri de demult, în proiectele pe care le facem cu experiența din proiectele făcute cu el, în sfaturile pe care le-am primit de la el și le transmitem acum mai departe, în fiecare părticică din noi, toți cei care am avut norocul să îl cunoaștem.Mihaela Drăghici

Oricine a avut ocazia să îl cunoască pe Bogdan și șansa să lucreze cu el, știe că i-a influențat viața pentru totdeauna. Mă număr printre cei pentru care Bogdan a fost un adevărat mentor, de la Bogdan am învățat ce înseamnă să apreciezi o echipă, să fii un lider bun, să comunici eficient, să fii empatic, dar și cel care mi-a arătat prima dată noțiunile de digital. Întotdeauna împărtășea „know how”-ul lui, fără să își dorească să primească ceva în schimb, ci doar pentru a fi cu toții mai buni. Fără prezența lui în viața mea, sunt sigură că nu aș fi persoana de astăzi. Încă mi-e greu să înțeleg că nu mai e, pentru că el va trăi mereu pentru noi.Alexandra Enea

Pe Bogdan îl întâlneai adesea în cadrul evenimentelor ASLS, așa cred că l-am și cunoscut mulți dintre noi. A rămas implicat pe parcursul anilor în creșterea ASLS. De cele mai multe ori îl auzeai povestind cu bucurie despre începuturile asociației, despre cum arătau proiectele acum consacrate ale ASLS în fazele incipiente, despre cum atât de mulți dintre noi am ajuns să lucrăm și să îndrăgim aceste proiecte încât să ajungă o parte importantă din viețile noastre de studenți și de oameni mari. Am lucrat cu el atât în cadrul ASLS, cât și în cadrul CRSC. Am apreciat la el modul calm de a aborda situațiile care uneori păreau critice, dorința de a se implica, de a lupta pentru succesul proiectelor, plăcerea de a transmite mai departe experiențele și cunoștințele, deschiderea către nou și energia lui. Asociația are acum mai multe proiecte, mult mai mulți membri ca odinioară, este mai sudată datorită implicării voluntarilor ca Bogdan, care și-au adus contribuția și au crezut în importanța acesteia, iar amintirea lui va rămâne mereu prezentă. Condoleanțe familiei! Dumnezeu să îl odihnească în pace!Nicoleta Filișan

„Ce? Cine? Când? Cum? Unde? Primele lucruri pe care un comunicat de presă trebuie să le transmită.” Așa suna primul paragraf dintr-un e-mail trimis de Bogdan care, fără să știe în acel moment, mi-a influențat parcursul profesional de mai târziu. Bogdan a fost cel care mi-a îndrumat pașii spre comunicare și mediul online. La 19 ani realizam primul plan media pentru promovarea unui eveniment (canale, mesaje, tactici), lucru care mi-a folosit atât de mult în viitor. La fel, tot Bogdan mi-a recomandat să mă interesez de IAA și să aplic în cadrul programului IAA Young Professionals. Țin minte și acum: „Asociația are nevoie de oameni de comunicare. O să fie o școală foarte bună pentru tine. Haide vineri la o primă întâlnire”. Și a avut dreptate. Au fost ani formatori pentru mine, profesional și personal. Conceptul de interpretarea corectă a informațiilor din media, definirea corectă a unui titlu de articol de presă, pozitive sau negative media, critical thinking, user experience au fost noțiuni deprinse prima dată tot din conversațiile și prezentările ținute de Bogdan în cadrul ASLS și nu numai. Este un moment greu. Și mai greu este să realizezi cât de importanți sunt oamenii de lângă tine și cum ți-au influențat viața. Pentru studenta de 18 ani venită în București și pasionată de conceptul de „voluntariat”, Bogdan a fost un adevărat îndrumător. Mulțumesc mult, Bogdan!Alexandra Pahomi

Bogdan Gavrilă! Un om cu care am lucrat când eram studentă, care m-a format, care mi-a fost alături în timpul mandatului de Președinte ASLS, mi-a oferit primul job, mi-a vorbit despre pasiune și m-a făcut să mi se învârtă noi rotițe în creier! Un om de comunicare, de inovație, un antreprenor în educație, modele de organizații! Un creativ, de o inteligență aparte! Bogdan a fost un fel de tată, „Big Brother” al ASLS-ului. A făcut parte din fondatori și a rămas în ASLS de-a lungul timpului prin diverse programe și proiecte. Cred că cel mai mult și-a pus amprenta asupra evoluției tuturor liderilor ASLS! El ne-a deschis multe uși, ne-a făcut traininguri, multora a oferit chiar un job! Dar eu, ca om, ca student, ca începător… simt și știu după atâția ani că prin el mi s-au deschis multe alte oportunități. Am învățat multe doar privindu-l! Bogdan a creat, inovat, participat, susținut, mentorat, vopsit, văruit, contribuit!Aliana Răteanu

Pe Bogdan l-am cunoscut în urmă cu vreo 8 ani în cadrul evenimentelor ASLS. L-am perceput ca pe un om muncitor, vizionar, pasionat de orice făcea și mereu aproape de voluntarii ASLS. E păcat că s-a pierdut un asemenea tânăr talent, aveam nevoie de oameni motivaționali ca el… Dumnezeu să-l odihnească în pace! Condoleanțe familiei!Maria-Cristina Stanciu

Subliniem importanța limbilor străine. Proiectele planurilor-cadru propuse de MEN

De curând, Ministerul Educației Naționale a făcut o propunere ce presupune diminuarea numărului de ore alocate săptămânal limbii moderne L2 în ciclul inferior și cel superior al învățământului liceal. Această limbă este, cel mai adesea, franceza sau germana (dar nu numai).

Cele trei variante ale proiectului planurilor-cadru pentru învățământul liceal au fost date consultării publice și se află aici: http://bit.ly/2lqJYjr. Astfel, orice ONG, companie, asociație sau instituție atât privată, cât și publică, dar și oricare cetățean, are dreptul de a se pronunța asupra acestei inițiative prin opinii, propuneri și argumente până pe data de 26 ianuarie 2018 (inclusiv), la adresa de e-mail info@ise.ro.

ASLS, fiind asociația studențească reprezentativă și legal constituită la nivelul Facultății de Limbi și Literaturi Străine a Universității din București, dorește să ia o poziție cu privire la această modificare. În calitate de studenți, masteranzi sau chiar doctoranzi în domeniul limbilor străine, considerăm că este absolut necesar să ne exprimăm opinia cu privire la numărul de ore alocat limbilor străine în învățământul liceal.

În primul rând, știm din proprie experiență ce importanță are cunoașterea a două limbi străine și ce rol semnificativ joacă acest lucru în inserția pe piața muncii. Fie că un tânăr dorește să se angajeze într-un domeniu strict specific limbilor străine (traducător, interpret, profesor), fie că dorește să lucreze într-un alt domeniu (administrație, resurse umane, jurnalism, informatică etc.), cunoașterea a cel puțin două limbi străine la nivel mediu constituie un avantaj, dacă nu chiar o necesitate de cele mai multe ori, dar în niciun caz un aspect de neglijat. Elevii de liceu nu vor putea dobândi un nivel mediu de limbă cu doar o oră pe săptămână (50 minute).

În al doilea rând, propunerea diminuării numărului de ore alocate limbii moderne L2 de la două ore la o oră înseamnă, practic, eliminarea acestei discipline, deoarece elevii nu vor reuși să aprofundeze limba străină respectivă într-atât încât să o poată utiliza cu succes la locul de muncă sau în comunicarea de zi cu zi. Această a doua limbă străină va fi, din punctul de vedere al competențelor deprinse la sfârșitul ciclului liceal, inexistentă, deși ea va figura cu numele în orarul elevului și în programa școlară.

În al treilea rând, considerăm că aceste propuneri, de diminuare sau eliminare a orelor alocate limbii moderne L2, reprezintă un pericol pentru elementul prin care școala românească și, implicit, tinerii din România, s-au distins până acum pe plan european, anume prin faptul că pun mare accent pe buna cunoaștere și utilizare a limbilor străine și a competențelor lingvistice în general.

Ținându-se cont de cele menționate mai sus, Asociația Studenților din Facultatea de Limbi și Literaturi Străine (ASLS) se alătură opiniilor exprimate de ARPF (Asociația Română a Profesorilor Francofoni) în scrisoarea deschisă, pe care această organizație a lansat-o în prima jumătate a lunii ianuarie. Această inițiativă este susținută și de ASFI – Asociația Studenților Francofoni din Iași. Scrisoarea poate fi găsită aici: http://bit.ly/2n1VUZE. Mai mult, demersul ASLS este încurajat de către Directorul Departamentului de Limba și Literatura Franceză al Facultății de Limbi și Literaturi Străine, Prof. Dr. Lidia Cotea și de către Directorul Departamentului de Limbi și Literaturi Germanice, Prof. Dr. Gabriel Horațiu Decuble.

STOP reformelor din justiție!

STOP reformelor din justiție!

Având în vedere prezenta situație a propunerilor de modificare și completare ale Codului Penal, ale Codului de Procedură Penală și ale unor legi privind sistemul judiciar, Asociația Studenților din Facultatea de Limbi și Literaturi Străine (ASLS) dorește să își prezinte în mod public opinia asupra evenimentelor actuale. Fiind conștienți de implicațiile negative însemnate ale schimbărilor propuse, nu acceptăm să rămânem indiferenți și ne alăturăm mișcărilor de protest desfășurate de celelalte asociații studențești la nivel național cu sprijinul Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR).

Avem dreptul și obligația de a ne informa și de a ne spune părerea într-un stat ce atentează la dreptul la libera exprimare. În urma unei informări amănunțite, studentul va putea recunoaște automat neregularitățile apărute în urma oricărei schimbări la legile vizate. Abilitatea de a recunoaște aspectele negative ale acestor modificări la nivel juridico-administrativ este necesară, noi fiind membri ai societății ce va avea de suferit de pe urma lor.

Astfel, nu trebuie să uităm că, înainte de a se realiza o schimbare concretă la nivel legislativ, fiecare dintre noi ar trebui să se informeze despre principiile ce stau la baza procesului de legiferare. În urma procesului de informare, se poate constata că propunerile ce constituie obiectul nemulțumirilor noastre nu respectă principiile statului de drept. În consecință, asociația noastră îndeamnă toți studenții să participe la proteste, pentru că noi reprezentăm vocea viitorului. Reamintim și subliniem că acest demers nu are scopuri politice, ci de trezire a conștiinței sociale.

Pasivitatea față de aceste decizii în domeniul justiției va avea consecințe dramatice pentru fiecare membru al societății. În fața unei sfidări flagrante a statului de drept, cele mai importante mijloace de a ne apăra valorile rămân informarea populației și exprimarea fără echivoc a principiilor noastre.

„Este trist că suntem în punctul în care persoanele responsabile de bunăstarea țării se preocupă de dezincriminarea fărădelegilor și schimbarea legilor justiției, astfel încât legea să fie cât mai permisivă cu cei care o încalcă. Consider că acest lucru nu ar trebui permis într-un stat ce se dorește a fi democratic, iar studenții și tinerii români, indiferent de orașul în care se află, trebuie să ia atitudine și să iasă în stradă pentru a-și exprima dezacordul cu privire la ceea ce se întâmplă în momentul de față. Avem hotărârea necesară pentru a schimba ceva, iar acesta este momentul să demonstrăm că mișcarea studențească este vie și că avem un cuvânt important de spus. Viitorul este în mâinile noastre!” – declară Robert HERMENEANU, Președintele ASLS

Campania Umanitară SMILE 2017

Campania Umanitară SMILE 2017

Cu pași repezi, cu miros de brad, de portocale și scorțișoară, cu luminițe și sclipiri multicolore, sosește și cea mai frumoasă perioadă a anului: Crăciunul. Dacă vei întreba un copil „Ce face de Crăciun?” sau „Ce este Crăciunul?” probabil îți va răspunde: „De Crăciun primesc cadouri de la Moș Crăciun”. Dacă ne întrebi pe noi, Asociația Studenților de la Facultatea de Limbi și Literaturi Străine, îți vom spune că vom fi „Moși Crăciuni” pentru niște copii cu o situație delicată.

Cu alte cuvinte, în această perioadă derulăm o campanie umanitară intitulată „Smile”, care urmărește strângerea de fonduri, jucării sau hăinuțe pentru copiii de la Hospice Casa Speranței. Prin această campanie și tu poți fi Moș Crăciun și poți aduce zâmbete pe fețele copiilor care au nevoie de ajutorul tău.

Noi te așteptăm în perioada 4-19 decembrie, de luni până vineri, între orele 10:00-18:00, la standurile din Pitar Moș și din Edgar Quinet, dacă dorești să oferi un mic dar, o sumă de bani, hăinuțe sau jucării. Oricine dorește să doneze va primi din partea noastră un mic simbol pentru generozitatea arătată, dar și o ciocolată caldă, un ceai sau o cafea pentru a echivala cu căldura din sufletul vostru, care v-a îndemnat să faceți o faptă bună, acum în prag de sărbători.

Spre finalul campaniei, dorim să vă invităm și la o petrecere care va avea loc în seara zilei de 19 decembrie. La aceasta se va percepe o taxă de 10 lei, urmând ca banii strânși să fie donați copiilor.

Niciun sentiment nu este mai înduioșător decât cel de recunoștință din partea unor suflete care merită numai bucurii. Așa că haideți să aducem lumină, pace și bucurie în inimile copiilor de la Hospice Casa Speranței și să le dăm de veste că vor avea un Crăciun de poveste.

Internship Danube Cruises

Internship Danube Cruises

DANUBE CRUISES is searching for #AmazingCrew to join our fleet on an extraordinary journey, setting sail during the summer and/or winter of 2018. You will discover your own potential and be able to develop your professional skills, while travelling on Europe’s Greatest Waterways aboard the Award-Winning Amadeus Fleet.

Our Internships and Traineeships are for students or graduates who are looking for a future in hospitality. The career we are preparing you for is that of a Cruise Director. We provide a hands-on opportunity where you can use and enhance your language and communication skills, develop and strengthen your leadership skills, and time management skills.

You will benefit by participating in day-to-day operations at a well-recognized premium river cruise line.

ROLE & RESPONSIBILITIES

The Cruise Director position is a complex one. Beyond the PR, guest relation and hospitality functions, the cruise director also has to mediate possible conflicts that might occur in multicultural and multinational groups of passengers. Being a cruise director is an appropriate definition of intercultural communication management.

Added to that, you will also have to become a skilful tour operator and a good organizer.

Last but not least, you should practice that kind of good-taste, elegant humour of yours and deliver it in well-proportioned doses, especially when it comes to creative entertainment.

HOW TO APPLY

Send us your CV with photo via: hotel@river-jobs.com Please specify “Cruise Director Trainee position – promo by ASLS” in the subject line.

CANDIDATES WILL MEET THE FOLLOWING CRITERIA

Very good German, English and/or French language skills

Available to travel

Professional and neat look

SUCCESSFUL CANDIDATES WILL RECEIVE…

All travel, accommodation and food expenses included

Paid Internship / Traineeship

In-depth on-the-job experience

Good luck!